اطلاعات تماس
تلفن
آدرس : تهران، جاده قدیم کرج ، ابتدای آزادگان ، احمد آباد مستوفی ، خیابان ولیعصر شمالی
۵۶۷۱۹۰۰۶ ۲۱ ۰۰۹۸
۵۶۷۱۶۵۹۹ ۲۱ ۰۰۹۸

فکس
۵۶۷۱۹۰۰۷ ۲۱ ۰۰۹۸

تلفن همراه
۹۱۲۸۴۷۴۱۹۰ ۰۰۹۸

پست الکترونیک
دفتر مرکزی تهران،
جاده قدیم کرج ، ابتدای آزادگان ، احمد آباد مستوفی ، حسن آباد خالصه ،خیابان دستغیب، پلاک 95

آخرین اخبار و اطلاعیه های شرکت بالابر پارس بالا بر تهران Pars Balabar Tehran 56719006

کاربرد نامناسب آسانسورهای هیدرولیک

کاربرد نامناسب آسانسورهای هیدرولیک:


•اغلب فروشگاه های بزرگ.
• بیمارستان های بیش از 4 طبقه
• ساختمان هایی که بیش از 14 متر مسیر حرکتی دارند.
• در محل هایی که ایجاد و کندن چاله در آن ها همراه با خطرات فوق العاده است

استفاده از سیستم هیدرولیک با جک مستقیم توصیه نمی شود.
جک هیدرولیک رفع عیب
 - جک های هیدرولیک یک طرفه.
برگشت جک های یک طرفه میتواند با سنگینی ادوات متصل به آن باشد (نیروى ثقل)  و دو نوع هستند:

 1- جکهایی پیستون دار که از پیستون اببندی شدن

2- جکهایی که از گلویی اببندی شدن.

جکهایی که از پیستون اببندی شدن از نقطه مهره گلویی اب بندی دارن ولی نه اببند فشار قوی، یعنی روغنی که سمت شفت جک هست هیچ فشاری نداره و اببند فقط برای اینه که روغن بیرون نریزه و فشار فقط سمت کف پیستونه.

در جکهای یک طرفه گلویی اببندی مثل جک آنتنی ( تلسکوپی) ، اببندی در نقطه گلویی انجام میشه و این جک ها عموما جک های آنتنی یا چند طبقه اند و خصوصیتشون اینه که اختلاف بین شافت و سیلندر حداقل ممکن منظور میشه و جک های یک طرفه که اختلاف قطر سیلندر با شفت زیاده به طور قطع پیستون اب بندی هستن.

در هر نوع جک آببندی از نکات مهمه و اگر دچار مشکل بشه عملکرد جک مختل میشه اما چطورمیشه این پروسه رو کنترل کرد؟

در یک مدار هیدرولیک جک یکی از اجزاء سیستمه و تمام سیستم نیست. وقتی عملکرد یک جک تغییر میکنه جک تنها عامل مهم نیست و برای پیدا کردن اشکال باید از قسمت های مختلف تست گرفت .

اول از همه ظاهر جک چک شود. شکستگی، خم شدگی فرو رفتگی یا برامدگی در سیلندر و شفت جک نباشه. روغن ریزی در جک های یک طرفه گلویی اببندی و پیستون اببندی فرق داره جکی که از گلویی اببنده اگر روغن ریزی داشته باشه به طور قطع خرابه و باید تعمیر بشه ولی جک پیستون اببندی اگر روغن ریزی ظاهری داشته باشه دلیل بر خرابی نیست و میشه اون روغن ریزی رو روی کار برطرف کرد چون فشار سمت شفت صفره. ولی گاهی جک خرابه ولی روغن ریزی هم نداره .

براى تست یک جک یکطرفه ، بین شلنگ رفت و سیلندر جک یک شیر دستی فشارقوی نصب  و جک رو به حالت باز نگه داشته و شیر رو میبندیم و در این صورت باید روغن توی سیلندر حبس شده باشه و چون هیچ راه برگشتی نداره نباید جک حتی سانتی متری خالی کنه اگر باز با نصب این شیر تست جک خالی کرد، عیب از جک است.

سرویس و نگهدارى جک های هیدرولیک

وجود مواد زائد از قبیل گرد و خاک در روغن می تواند باعث خرابی آببندها و خط افتادن روی سطح شفت جک و نهایتاً از بین رفتن آببندی آن شود.

برای حفاظت جک ها از مواد زائد، باید موارد زیر را رعایت نمود:

1- در زمان استراحت دستگاه جک ها را به حالت جمع شده در آورید تا گردو خاک بر روی شفت جک ننشیند.

2- محل های تهویه جک را کاملاً تمیز نگه دارید.

3- محل اتصال شلنگ ها و لوله ها را محکم کنید.

4- اگر جک ها طوری قرار بگیرند که در زمان استراحت دستگاه نیز به آنها نیرو وارد شود، آسیب خواهند دید. عدم توجه به این مسئله موجب نشت کردن جک در جای خود، خرابی آببندها و خم شدن یا شکستن شفت جک می شود.

5- قبل از اتصال ادوات به دستگاه، محل اتصال لوله ها و شلنگ ها را کاملاً تمیز شود.

پمپ های پیچشی

 Screw Pumps          

پمپ پیچشی اسکرو یک پمپ دنده ای با جابه جایی مثبت و جریان محوری کاملا آرام ، بدون ضربان و با بازده بالا میباشد.حرکت آرام بدون صدا و ارتعاش ، حداقل نیاز به روغنکاری  و عدم ایجاد اغتشاش زیاد در خروجی از مزایای این پمپ جهت استفاده در آسانسور و بالابرهاى هیدرولیک می باشد.